Leverans och retur

LEVERANS OCH FRAKT
Vissa av produkterna tillverkas på efterfrågan och görs utifrån personliga önskemål (specialbeställningar), något som kan ta lite tid då produkten görs till perfektion. Räkna med cirka 1-2 veckors leveranstid, men det kan också gå betydligt snabbare. När din produkt är packad och överlämnad till transportören tar leveransen med PostNord vanligtvis 1-2 arbetsdagar. Leveransen är säker och spårbar samt levereras till ditt närmsta PostNord utlämningställe. Om du har frågor angående frakt/leveransen eller om du önskar att få hem din produkt innan ett visst datum, exempelvis till en födelsedag, skicka gärna ett mail till info@brilliantart.se eller lämna en kommentar i kassan när du gör din beställning så ska vi göra allt vi kan för att hinna färdigt med din beställning till önskat datum, detta kan inte garanteras men det är inte heller omöjligt.
FRAKTKOSTNADER
BRILLIANT ART skickar för närvarande endast inom Sverige, med PostNord.
Fraktkostnaden beräknas på varans vikt. Vi betalar i dagsläget ej fraktkostnader.
 1 kg
 82 sek
2 kg 
120 sek
3 kg
135 sek
5 kg
165 sek
10 kg
220 sek
(vid köp av produkter över 10kg, vänligen kontakta oss på info@brilliantart.se innan du gör din beställning) 
UPPHÄMTNING OCH HEMLEVERANS
Vi erbjuder även hemleverans/utkörning eller upphämtning av din beställning. Vi har ibland möjlighet att köra ut beställningen om du bor i Kungsbacka, Varberg samt i vissa delar av centrala Göteborg/Mölndal mot extra kostnad. Önskar man hämta upp sin beställning hos oss i Onsala sker detta överenskommet via mejl om bestämd dag och tid utan någon extra kostnad.
AVBOKNING
Du kan avbryta din beställning när som helst innan din beställning har skickats. Om du gjort en specialbeställning och vi har påbörjat produktens hantering är det inte längre möjligt med återbetalning (ångerrätt gäller inte för alla sorters köp. Den gäller exempelvis inte för den som köper en specialtillverkad produkt), därför är det viktigt att du hör av dig så fort som möjligt om du ångrar din beställning så vi inte hinner påbörja hanteringen. För att avbryta din beställning, skicka ett tydligt meddelande och ditt ordernummer till info@brilliantart.se

ÅNGERRÄTT
När din beställning är levererad har du 14 dagar på dig att ändra dig om ditt köp. För att nyttja din ångerrätt ska du skicka ett tydligt meddelande och ordernummer till info@brilliantart.se. Om du vill ändra din beställning måste du returnera den köpta produkten och lägga en ny beställning för den produkt du vill ha istället. Se till att inkludera alla delar av produkten och packa försiktigt denna i originalkartongen för att bättre skydda från skador under transporten. Vi har rätt att debitera dig om du har använt produkten, inte returnerat alla delar eller skadat förpackningen mer än nödvändigt för att testa produkten. Du står för kostnaderna för returfrakten. Gå till ditt närmsta PostNord ombud och retunera paketet där till oss. För mer information, läs våra försäljningsvillkor.

DEFEKT
Om du upptäcker yttre skador på emballaget vid mottagandet av din leverans, vänligen rapportera detta till fraktleverantören omedelbart. Om din produkt är skadad, vänligen kontakta oss genom att skicka ett meddelande till info@brilliantart.se och inkludera ditt ordernummer och en tydlig beskrivning samt bifoga bild/video på den skadade produkten. Avvikelser i form av onormal användning, slitage eller olyckor kvalificeras inte som "defekter". Efter mottagandet av ditt meddelande om en defekt kommer vi att avgöra om defekten faller under den kommersiella eller juridiska garantin eller inte. Om vi ​​har fastställt att defekten faller under den kommersiella eller juridiska garantin kommer vi att erbjuda dig att
1. antingen bli erbjuden en likadan ny produkt
2. återbetalning
3. prissänkning
Vi står vid dessa situationer och händelser för kostnaderna för returfrakten. Om du däremot redan har returnerat produkten till oss, och vi har fastställt att garantin inte gäller, är du ansvarig för kostnaderna i samband med sådan retur och eventuell ytterligare frakt tillbaka till dig.


ÅTERBETALNINGAR
Om du har rätt till återbetalning kommer vi i allmänhet att utfärda återbetalningen så snart som möjligt vi har mottagit produkten, inom 30 dagar. Återbetalningen kommer vanligtvis att skickas till den betalningsmetod som användes när du ursprungligen köpte produkten.

EJ UTHÄMTAD PRODUKT
Om din beställning inte har hämtats ut hos ditt närmsta utlämningsställe inom den tidsperiod som meddelats av fraktbolaget, har vi rätt att debitera dig för fraktkostnaden till dig samt från dig till oss.

Observera att vi kan komma att ändra informationen på denna sida då och då. 
Denna sida uppdaterades senast 2025-01-01.